אין דבר העומד בפני הרצון (?)

חברה טובה שלי כל הזמן נותנת לי דוגמה של אישה שהיא מכירה, שלא נותנת לנכות לעצור אותה. משתתפת בחוג ריקודים על כיסאות גלגלים, מטיילת בעולם.. מנגד, איש חכם אמר לי שבחיים גם צריך להיות ריאלי ויש דברים שלא תהיה. למשל אסטרונאוט, גם אם ממש תרצה.

בשנת 2012 נרשמתי ללימודי הוראה במסלול להסבת אקדמאים, מתוך מחשבה שלהיות מורה לאנגלית יתן לי ביטחון תעסוקתי. הלימודים היו מהנים, המציאות הפרקטית, התגלתה כקצת פחות מהנה. ידעתי שיהיה לא קל פיזית, אבל לא תיארתי לעצמי עד כמה (כתבתי יותר בפירוט על הנושא בפוסטים הקודמים)

החוויה שלי כמורה בשנה הראשונה הייתה מאוד לא פשוטה. הגעתי מלא מוטיבציה וגם מלא חששות. לאחר שעברתי החמרה במצב כמה שנים לפני כן, הגוף שלי כבר לא היה אותו דבר כמו ביום שסיימתי את לימודי ההוראה, ועדיין אמרתי לעצמי שאני לא מוותר. התקבלתי לעבודה בחטיבת ביניים ב2018. 

בשיעור הראשון, ישבתי מול התלמידים (כי אני לא יכול לעמוד לאורך זמן), הצגתי את עצמי בקצרה, לקחתי אוויר וסיפרתי להם שיש לי מגבלה פיזית מסוימת. הם היו חמודים בתגובתם. כמו מורה טוב דאגתי גם לציין שמי שחושב שיוכל לנצל את המצב שלי לטובתו כדאי שיחשוב פעמיים..

אחרי שלושה חודשים בבי"ס, נכנסתי למנהל לשיחה כנה על המצב, ויצאתי עם משפט אחד שהוא אמר לי: "יש לך אופניים חשמליים נכון? שים קסדה וסע". וככה הסתובבתי ברחבי בית הספר. מגיע בבוקר עם האופניים, נכנס לחדר המורים ומשם נוסע במסדרון אל הכיתה, הלוך וחזור, הלוך חזור. ואז הגיעו המבחנים. למזלי היו לי שתי כיתות קטנות מבחינת כמות התלמידים ויש שבועיים לבדוק מבחנים, אבל גם זה התגלה כאתגר מאוד לא פשוט, עם ניסיונות וחיפוש פתרונות כמו שימוש במרקר במקום בעט ועזרה מחבריי לצוות.

בסוף השנה, הודיע לי המנהל כי בעקבות פתיחה של חטיבה חדשה בעיר, בית הספר מצטמצם ובעקבות כך גם צוות המורים. זה היה נכון, אבל זאת גם הייתה הדרך הפשוטה להיפטר ממני, כך לפחות הרגשתי. מה רבה הייתה הפתעתי כשכמה ימים לאחר מכן, המנהל נכנס לכיתה כדי לצפות באחד השיעורים שלי, ואז התקשר אליי ואמר שיעשה הכל כדי להשאיר אותי בבית הספר ושהוא ישמח אם אבחר להמשיך בשנה הבאה. בחרתי לעצור שם. 

ממרחק של שנתיים מאז, אני מוצא את עצמי עומד מול השאלה האם לחזור למערכת החינוך. שוב אין ספור תכנונים ומחשבות איך מנהלים את האופרציה הזאת. יש אנשים טובים באמצע הדרך, גם בתוך מערכת החינוך. מנסים לחשוב על פתרונות יצירתיים. אבל את נושא המבחנים למשל, עוד לא הצלחתי לפצח. רעיונות, מישהו? :)

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שישים שניות על ביטוח לאומי

להעביר את זה הלאה