עד סוף הקיץ אדע את התשובה

סיימת לימודי תעודת הוראה. מזל טוב. היה ארוך הא? טוב, לפחות נהנית. אה אתה רוצה להיות מורה במערכת החינוך? רגע רגע חביבי, תעודה זה לא מספיק, עכשיו צריך לעשות סטאז', התמחות בהוראה.

מה בא לך? יסודי? תיכון? משרה מלאה, חלקית? אתה תגיד ואנחנו נשלח לך רשימה של בתי ספר שמחפשים מורים. הרי כמו שאמרו לך לפני שנרשמת ללימודים "מורים לאנגלית תמיד חסר".

אבל רק קח בחשבון, שקודם צריך לדאוג לשיבוץ למורים שיש להם קביעות. אח"כ צריך לדאוג למורים החדשים שסיימו סטאז', ורק אח"כ, מתישהו בסביבות סוף שנת הלימודים, נתחיל לשלוח לך בתי ספר.

טוב, מקובל. אתה שואל אם יכול להיות שלא יימצא לך בית ספר עד תחילת שנת הלימודים? במקרה הכי גרוע, נסדר לך מילוי מקום, להחליף מורות שיוצאות לחופשת לידה. זה תמיד יש.  

האחראית על השיבוצים לבתי הספר באיזור שלי, הייתה במקרה גם אחת המרצות שלי. כיוון שהיא כבר הכירה את המגבלה והצרכים שלי, היא הבטיחה שתעשה עבורי סינון ותשלח אותי רק לבתי ספר עם תשתית מתאימה – קטנים, בלי הרבה מדרגות וכדומה. כנראה שזה לא היה פשוט, וכך מצאתי את עצמי ב1 בספטמבר ללא שיבוץ לסטאז'. אז הציעו לי משרת מילוי מקום למספר חודשים, ו"אחרי זה נראה, אולי ירצו שתמשיך". אבל זה לא בשבילי, "להתגלגל". בסופו של דבר קיבלתי החלטה. לדחות את הסטאז' לשנה הבאה.

בשלב מסויים, החלטתי להרחיב את החיפוש שלי וביקשתי שפשוט יציעו לי כל מה שרלוונטי להעדפות שלי מבחינת שכבת גיל ומיקום גיאוגרפי. תוך יומיים הייתי בשני ראיונות עבודה. בשני הראיונות, הצגתי את המגבלה שלי ומה זה אומר בפועל. אני מוכרח לציין שהופתעתי מאוד לטובה. נתקלתי ברצון אמיתי לסייע ולבוא לקראתי, למשל בשיבוץ מחדש של חדרי הכיתות, כך שבימים שבהם אלמד, הם יהיו בקומה הראשונה. מנהל אחד אפילו אמר לי "אני אמפתי למצב ואשמח לסייע בכל מה שניתן". זה לא הסתדר מסיבות אחרות (חיפשו מורים עם ניסיון).

החודשים האחרונים השאירו אותי עם שאלות, והרבה זמן פנוי לחשוב עליהן. האם יהיה נכון שוב לחפש בית ספר "מתאים"? או האם היה נכון דווקא ללכת לבתי ספר גדולים ולהתמודד עם זה? כאמור שאלות שדורשות מחשבה, אבל "עד סוף הקיץ, אדע את התשובה".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אין דבר העומד בפני הרצון (?)

שישים שניות על ביטוח לאומי

להעביר את זה הלאה