שישים שניות על ביטוח לאומי

מה לא נאמר על המוסד המופלא הזה... לצערי הכל נכון. 

אבל מעבר לביורוקרטיה הבלתי נתפסת, היחס החשדני והערמת הקשיים שנתקלים בהם אלו שרוצים לממש את הזכויות שלהם מול ביטוח לאומי, הכי מרגיזות אותי הפרסומות שלהם. כי אליי אף אחד לא התקשר יום בהיר אחד ואמר לי "יש לנו קיצבה מיוחדת לצרכים מיוחדים..." אשמח לשמוע אם למישהו זה כן קרה. http://www.youtube.com/watch?v=l-NJtJIrQx
 

אז הנה כמה טיפים מניסיוני האישי, בכל הקשור למימוש זכויות בנוגע למחלות ניורולוגיות (הדברים הם בגדר המלצה בלבד!)

*קודם כל, דע את זכויותיך ומי עומד מולך. כנסו לאתר ביטוח לאומי וקיראו את כל מה שרלוונטי עבורכם.  

*מומלץ להצטייד בסבלנות רבה, עור של פיל, ואיפה שאפשר להסתייע במביני דבר מקצועיים (לוא דווקא בתשלום) 

 גמלת ניידות 

גמלת ניידות מעניקה הטבות שונות למי שיש להם ליקויים ברגליים המגבילים אותם בניידות, כדי לסייע להם להשתלב בקהילה ולפתח חיים עצמאיים. לכל הטבה קיימים תנאי זכאות שונים. (מתוך אתר ביטוח לאומי)

CMT היא פגיעה ניורולוגית אשר מזכה בגמלת ניידות. זאת קיצבה חודשית בגובה משתנה, בהתאם לאחוזי הניידות שנקבעה לך על ידי ועדה רפואית של ביטוח לאומי. בעל רכב מקבל תג חנייה לנכה, ובתנאים מסוימים ניתן לקבל מענק מביטוח לאומי לרכישת רכב חדש. רוב הלוקים בCMT מקבלים בין 60-80 אחוזי ניידות. לא להתבלבל בין אחוזי ניידות לאחוזי נכות. 

יש לגשת לרופא ניורולוג שאתם סומכים עליו שיסייע לכם, עם כל החומר הרפואי הרלוונטי וטופס תביעה לניידות. נקודה חשובה: אחוזי הניידות נקבעים על פי סעיפים בספר המחלות של ביטוח לאומי. נכון להיום, אין סעיף מוגדר לCMT. לכן יש למצוא ניורולוג שמכיר את המחלה ויודע איזה סעיף לסמן (כאשר אין סעיף מוגדר, מסמנים את הסעיף הקרוב ביותר על פי האבחנה)

 לאחר שמגישים את הטפסים, עוברים ועדה רפואית ושם נקבעים אחוזי הניידות. כאמור כל הפרטים ותנאי הזכאות נמצאים באתר המוסד. 


אחוזי נכות
בנוסף לגמלת ניידות, ניתן להגיש תביעה לאחוזי נכות. גם כאן התהליך הוא הגשת טפסים וועדה רפואית. רוב הלוקים בCMT יקבלו 60% נכות ללא אובדן כושר עבודה, כלומר, ללא קיצבת נכות. 

למה זה טוב? בין היתר בשביל שיקום מקצועי. 

שיקום מקצועי
פקיד השיקום של לביטוח לאומי ייעץ לך בבחירת מסלול לימודים ותעסוקה, לאחר שישוחח עמך ויעמוד על שאיפותיך, כישוריך ומגבלותיך. במידת הצורך, יתייעץ פקיד השיקום גם עם רופאים, פסיכולוגים ומומחי שיקום אחרים. כדי לסייע לך לחזור ולהשתלב בהקדם בעולם העבודה, פקיד השיקום יעזור לך לבחור מקצוע שיש לו דרישה בשוק העבודה, ואפשר ללמוד אותו בפרק זמן מוגדר. (מתוך אתר ביטוח לאומי)

 

לאחר מסע החתחתים הזה, קיבלתי מימון ללימודי תעודת הוראה באנגלית, במסלול להסבת אקדמאים להוראה (אני בוגר תואר ראשון עליו שילמתי מכספי האישי). 

 

אלו היו 60 שניות על מימוש זכויות שמגיעות לנו כי אנחנו משלמים עבורן. זה לא צדקה ולא עושים לנו טובה. שיהיה המון בהצלחה. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

אין דבר העומד בפני הרצון (?)

להעביר את זה הלאה